Πότε πρέπει ένα παιδί να αποκτήσει Smartphone;

Τεχνολογία

mobile

Μία νέα ταινία πραγματεύεται το καίριο θέμα που πρέπει να απασχολεί πολλούς γονείς: ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να αποκτήσει ένα παιδί Smartphone;

Πρέπει τα παιδιά να αποκτούν κινητό τηλέφωνο όταν προχωρούν στο γυμνάσιο ή το λύκειο; Τι ισχύει για τα νεότερης ηλικίας παιδιά; Είναι σωστό να τους δίνουν οι γονείς τηλέφωνο; Και αν ναι, τι είδους τηλέφωνο πρέπει να διαθέτουν;

Όπως επισημαίνεται και στην ταινία, αυτό είναι αμιγώς ατομική απόφαση που κάθε οικογένεια καλείται να λάβει ανάλογα με τις συνθήκες και τη δική της θεώρηση των πραγμάτων.

Ωστόσο, ανεξάρτητα από την ηλικία στην οποία θα αποκτήσει ένα παιδί κινητό τηλέφωνο, πρόκειται για ένα σημαντικό σημείο κατά το οποίο οι συμπεριφορές γύρω από την ψηφιακή χρήση αρχίζουν να δοκιμάζονται και να παγιώνονται.

Για την ακρίβεια, η ψηφιακή συμπεριφορά των παιδιών αρχίζει να συγκροτείται αρκετά πριν από αυτό το σημείο καθώς αντιγράφουν ό,τι παρατηρούν στους άλλους. Επομένως, αν οι γονείς τους κοιτάζουν διαρκώς μία οθόνη, αυτό το γεγονός τους προσφέρει ένα πρότυπο προς μίμηση.

Τα παιδιά μπορούν συχνά να εκφράσουν τη φωνή της λογικής, υποδεικνύοντας στους γονείς τους να απαγκιστρωθούν από τα τηλέφωνά τους και να τους δώσουν προσοχή. Τα μικρότερα παιδιά, που δεν μπορούν να εξηγήσουν αυτήν την ανάγκη με λόγια, φωνάζουν πιο δυνατά για να προσελκύσουν την προσοχή των γονιών τους.

Είναι απαραίτητο να σκεφτούμε τι είδους μηνύματα στέλνουμε στα παιδιά μας σχετικά με το τι είναι φυσιολογικό και τι αποδεκτό σε σχέση με την ψηφιακή χρήση. Εκτός από τη δική τους χρήση του τηλεφώνου, οφείλουμε να αναλογιστούμε και τη δική μας χρήση ως γονείς, καθώς και τον αντίκτυπο που αυτή ασκεί στα παιδιά μας. Συνεπώς, είναι αναγκαίο να σκεφτούμε τι είδους δεξιότητες θέλουμε να διαθέτουν τα παιδιά μας.

Σαφώς και τα παιδιά θέλουν να μοιάζουν με τους συνομηλίκους τους και είναι λογικό να επιθυμούν να αποκτήσουν την ίδια συσκευή (ένα Smartphone εν προκειμένω) στην οποία βλέπουν τους γονείς τους να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή.

Και επειδή η τεχνολογία αποτελεί μέρος του κόσμου τους, χρειάζεται να γνωρίζουν πώς να περιηγούνται σε αυτόν τον κόσμο. Άλλα, πάνω απ’ όλα, θέλουμε απλώς τα παιδιά μας να είναι ευτυχισμένα;

Μία πρόσφατα έκθεση αποκάλυψε ότι τα παιδιά στη Νότιο Κορέα -μία από τις πιο προηγμένες τεχνολογικά χώρες- είναι τα λιγότερο ευτυχισμένα μεταξύ των αναπτυγμένων χωρών.

Δύο από τους καθοριστικούς παράγοντες που παρατέθηκαν, μαζί με το ακαδημαϊκό άγχος, ήταν ο εθισμός στο διαδίκτυο και η βία στον κυβερνοχώρο. Η Νότιος Κορέα κατατάσσεται στην τελευταία θέση μεταξύ τριάντα χωρών όσον αφορά την ικανοποίηση των παιδιών με τη ζωή τους.

Προτού σπεύσουμε να δώσουμε σε ένα παιδί ένα Smartphone, οφείλουμε να διασφαλίσουμε ότι ξοδεύουν αρκετό χρόνο αναπτύσσοντας και απολαμβάνοντας άλλες πτυχές της ζωής τους.

Πράγματα όπως η δυνατότητα να παίζουν και να επιδίδονται σε υπαίθριες δραστηριότητες, να αναπτύσσουν σχέσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες, καθώς και το να είναι δημιουργικά, είναι πολύ σημαντικά για τα παιδιά.

Πρέπει να σκεφτούμε προσεχτικά πότε τα παιδιά μας πρέπει να αποκτήσουν Smartphone και πόση χρήση θα κάνουν. Παράλληλα, οφείλουμε να αναλογιστούμε πως εμείς, ως γονείς, χρησιμοποιούμε το Smartphone μας και τι είδους παράδειγμα δίνουμε στα παιδιά μας.