Εταιρική ταυτότητα, στρατηγική branding – Επιχειρείν επιτυχώς

Μια επιχείρηση ξεκινάει πάντα με τις καλύτερες των προθέσεων. Στόχος των επιχειρηματιών είναι αυτονόητο πως αποτελεί η κατάκτηση της κορυφής που έχουν ορίσει και η προσέλκυση καταναλωτικού κοινού σε μεγαλύτερο βαθμό από τους ανταγωνιστές. Η διαμόρφωση της εταιρικής ταυτότητας είναι, λοιπόν, μείζονος σημασίας και βασική για τη συνακόλουθη επιτυχία. Το branding που θα στήσουν οι σύμβουλοι επικοινωνίας θα κερδίσει πόντους στην αγορά, βοηθώντας την εταιρεία -μικρή ή μεγαλύτερη- να φτάσει στην κορυφή.

Τί είναι όμως το branding που προαναφέρθηκε; Ποια η διαφορά του από το marketing strategies και γιατί είναι καθοριστικής σημασίας; Δυστυχώς υπάρχει μεγάλη άγνοια στον τομέα, ακόμη και από ειδικούς του κλάδου. Το branding είναι η βάση της στρατηγικής που θα ακολουθήσει μια εταιρεία ή ένας φορέας στην προσπάθεια προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Είναι ένα σύνολο ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και στοιχείων που το διαφοροποιούν από τα ανταγωνιστικά, προωθώντας συγκεκριμένες αξίες και ιδέες. Αυτές περνούν υποσυνείδητα στο μυαλό του αποδέκτη του marketing, βασιζόμενες κυρίως σε ψυχολογικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Είναι στην ουσία «η ιστορία και η αποκωδικοποίησή της» που οδηγεί τον αποδέκτη/ καταναλωτή  να τείνει το χέρι επιλέγοντας ένα συγκεκριμένο προϊόν αντί για ένα άλλο.

εταιρική ταυτότητα thinkbag.eu

Βήματα branding

1ο Μελετήστε τον ανταγωνισμό: Είναι η πρώτη κίνηση, αν θέλετε να καθιερωθείτε σε μια αγορά. Οι ανταγωνιστές που προϋπήρχαν στο χώρο. Ερευνήστε, ψάξτε, αναλύστε τί ήταν αυτό που τους οδήγησε στην επιτυχία ή ποιο λάθος έκαναν οδηγούμενοι στην αποτυχία. Επίσης, μέσα από την αναζήτηση αυτή θα βρείτε σε ποιο χαρακτηριστικό πρέπει να επικεντρωθεί και να στοχεύσει η δική σας εταιρεία και…

2ο Κάντε αυτό το διαφοροποιητικό σας στοιχείο το δυνατό σας σημείο. Η δύναμη της εταιρείας σας μπορεί να εξευρεθεί αρκετά εύκολα μέσα από ερωτηματολόγια στους υπαλλήλους ή και στο αγοραστικό κοινό. Αυτό το δυνατό σημείο που μπορεί να έχετε είναι ένα κλειδί για να υπερισχύσετε έναντι των άλλων ανταγωνιστικών εταιρειών. Αφού βρείτε πού οι καταναλωτές σάς βρίσκουν διαφορετικούς…

3ο Προβάλλετε αυτό ως το δυνατό σημείο. Με κάθε τρόπο. Εφόσον έχετε ήδη βρει το βασικό κομμάτι της εταιρικής σας ταυτότητας, αναδείξτε το. Μπορεί παραδείγματος χάριν η εταιρεία σας ή κάποιο προϊόν της καινοτομώντας να έχει κερδίσει σε διαγωνισμούς ή κάποιες διακρίσεις. Οι υποψήφιοι πελάτες/ καταναλωτές πρέπει να το γνωρίζουν με σκοπό να προτιμήσουν την άριστη ποιότητα (που συνοδεύει την όποια διάκριση). Για να βρείτε όμως σε ποιο χαρακτηριστικό θα πρέπει να δώσετε σημασία…

4ο Ακούστε τις ανάγκες των καταναλωτών σας. Μάθετε τί προτιμούν και τί θέλουν και προσφέρετέ τους αυτό το διαφορετικό που επιθυμούν. Το να αφουγκραστείτε τί το διαφορετικό επιζητούν και να τους το προσφέρετε είναι η πρώτη κίνηση για να τους κερδίσετε από τους ανταγωνιστές. Οι ανάγκες και οι απαιτήσεις άλλωστε των καταναλωτών είναι που καθορίζουν τη ζήτηση και την προσφορά. Τέλος …

5ο Προσαρμόστε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στη ζήτηση. Με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσετε πιστούς πελάτες, που θα σας προτιμούν για την κάλυψη των αναγκών τους. Με την κατάλληλη στρατηγική μπορείτε να αποτελέσετε το νούμερο ένα.

Το branding είναι ο τρόπος και η πτυχή στην οποία οφείλει να δώσει προσοχή και προτεραιότητα μια εταιρεία με όραμα. Μόνο με τη σωστή στρατηγική μπορεί ακόμη και εν μέσω κρίσης να κερδίσει.

 

Πηγή: thinkbag.eu